preskoči na sadržaj

Osnovna škola Ivane Brlić-Mažuranić Ogulin

vijesti

ŠTO JE PSIHOLOG?

Autor: Danko Bertović, 15. 11. 2013. 11:20

 

Psihologija je znanost koja se bavi proučavanjem i predviđanjem ljudskog ponašanja. Psiholozi primjenjuju spoznaje o ljudskom ponašanju da bi riješili praktične probleme u životu ljudi. Psiholog je osoba koja završi studij psihologije na Filozofskom fakultetu.

Školski psiholozi uz pomoć testova i razgovora procjenjuju izvore poteškoća u učenju te u suradnji s roditeljima i nastavnicima planiraju načine pomoći učeniku. Bave se i unaprjeđivanjem postupaka  odgoja, poučavanja i ocjenjivanja učenika te pomažu učenicima, nastavnicima i roditeljima da razviju svoje potencijale i održe svoje psihološko zdravlje.

 

ZAŠTO JE PSIHOLOG U ŠKOLI?

                Djetinjstvo i adolescencija je specifičan dio života. Tada dolazi do brojnih promjena: tjelesnih, spoznajnih, emocionalnih i socijalnih. Upravo je zato mladim osobama potrebna briga i potpora i stalno usmjeravanje kako bi se razvili u zrele osobe. Sva djeca prolaze kroz slične promjene, ali se s njima nose na različite načine. Mnoga djeca i mladi se suočavaju s brojnim teškoćama, od kojih su neke:

                •strah od škole

•loš uspjeh

•nesigurnost u sebe i svoje sposobnosti, u svoj izgled

•osjećaj tuge i utučenost

•eksperimentiranje sa sredstvima ovisnosti

•nejasnoće oko spolnog sazrijevanje

•razvod braka roditelja, bolesti…

Psiholog nastoji utvrditi kakav problem ima dijete i/ili roditelj i kako ga riješiti ili pomoći da se s problemom što bolje nose.

 

KOJE SU METODE KOJIMA SE PSIHOLOG KORISTI?

  1. Različiti testovi i upitnici
  2. Razgovor
  3. Crteži
  4. Radionice u grupama ili u razredu
  5. Predavanja za učenike/roditelje/nastavnike…

 

 

KAKO DOĆI NA RAZGOVOR?

  1. Samoinicijativno
  2. Po preporuci učitelja /nastavnika
  3. Na poziv psihologa
  4. Prema preporuci i uputi

 

ZAŠTO RAZGOVARATI S PSIHOLOGOM?

                Prisutnost psihologa u školi kao osobe od struke i povjerenja predstavlja važan izvor potpore kada neka životna situacija ili problem postanu preteški da bi se učenik, roditelj ili nastavnik s njima nosio.

                Ponekad je dobro potražiti neutralnu osobu koja nam može pomoći da problem sagledamo iz drugog kuta, poučiti nas novim načinima suočavanja i prevladavanja teškoća i podržati nas da ustrajemo u njihovom rješavanju.

 

Dragi učenici, roditelji i nastavnici, ukoliko imate pitanja ili problem iz navedenih područja, obratite se s povjerenjem vašem školskom psihologu!

 

RADNO VRIJEME:

Ponedjeljak, četvrtak i petak

7,30-13,30

Utorak

9,00-15,00

Srijeda

11,00-17,00

TEL: 811-861

 

SAVJETI ZA UČENIKE

Kako se nositi s nasilništvom u školi?

Ako imaš problema u školi, netko te izaziva, ruga ti se, udara te, uzima tvoje stvari, govori ružne riječi, ismijava te – postoji puno stvari koje možeš učiniti da se zaštitiš:

  • Nemoj misliti da se to događa samo tebi – događa se mnogima i na svim mogućim mjestima.
  • Ne misli da to zaslužuješ zbog nekog razloga – NE MORAŠ OSJEĆATI SRAM; nasilnici su ti koji imaju problem.
  • Budi čvrst/a i jasan/na – gledaj ga /ju u oči i reci PRESTANI!!!
  • Ne možeš promijeniti nasilnika, ali možeš reći odrasloj osobi koja može s njim razgovarati i kazniti ga (oni ponekad prijete ako nekom želiš reći, ali samo zato jer znaju da mogu biti spriječeni).
  • Nastavi govoriti dok netko nešto ne poduzme.
  • Ne koristi nasilje nad nasilnikom.
  • Ne suočavaj se sam/a s tim problemom.
  • Ako znaš za neki slučaj nasilja, ispričaj ga roditeljima, psihologu, pedagogu, nastavniku…

Ako ti se netko ruga, reci mu samo: „Aha, da, štogod…“ i pokaži mu da te to ne uznemiruje.

Druži se sa što više ljudi.

Da bi stekao/la prijatelje, važno je biti prijatelj (budi ljubazan, razgovaraj s njima, slušaj ih…).

Potpora roditelja (ili neke druge odrasle osobe u koju imaš povjerenja) je jako važna pa uvijek s njima podijeli svoju uznemirenost.

Ne izbjegavaj školu jer time samo odgađaš problem, a i zaostaješ u gradivu. Ne srami se tražiti pomoć.

Često braća, sestre i prijatelji znaju za zastrašivanje puno prije nego roditelji ili nastavnici te ne reagiraju jer ih je to žrtva zamolila ili iz straha da i oni ne postanu žrtve. Progovorite jer će se jedino tako zastrašivanje i nasilničko ponašanje zaustaviti.

 

 

Tehnike rješavanje sukoba

 

Osjećaji koji se javljaju kad nas netko povrijedi idu od ljutnje i bijesa do tuge, gorčine, povrijeđenosti, zabrinutosti, boli. Kada okrivljujemo drugu osobu o njoj mislimo negativno. Zbog tih negativnih misli je teško dobro razriješiti sukob. Jako je važno riješiti ga!

 

 

Brani svoja prava

  • Kaži ili učini nešto ako te napadaju.
  • Brani riječima svoja prava, ne kršeći tuđa.
  • Uvažavaj razlike među vama.

Izrazi svoje negativne osjećaje

  • Odgovoran si za ono što govoriš.
  • Izrazi svoje negativne osjećaje riječima, radije nego tučnjavom.
  • Koristi „ja“govor.

Slušaj aktivno

  • Slušaj što ti govori druga osoba. Nemoj za to vrijeme smišljati svoj odgovor. Zabranjeno je upadati u riječ i prekidati – to se doživljava kao napad, a može dovesti i do nesporazuma jer ne čuješ ono bitno.
  • Pričekaj malo dok završi, daj joj vremena.
  • Povremeno ponovi ono što čuješ  da se uvjeriš da dobro razumiješ.
  • Stavi se u njegov položaj (njegove cipele).
  • Zabranjeno je napadanje, ruganje, omalovažavanje i kritiziranje. Druga osoba ima pravo na svoj stav.
  • Ohrabruj smiješkom, kimanje glavom, gledaj osobu.

Smisli moguća rješenja.

Koristi oluju ideja. Oluja ideja je aktivnost u kojoj dvoje ili više ljudi pokušava zajedno doći do što više različitih ideja. Možemo je koristiti u rješavanju sukoba, ali i u smišljanju ideja za sastavak,priču,zadaću iz hrvatskog, smišljanje novih, originalnih ideja i rješenja.

  • Smislite, zajedno ili sami, što više rješenja
  • Kada iscrpite sve ideje, ponovo pregledajte popis, promislite i svakoj ideji pridružite ocjenu od 1 do 5, prema tome koliko je korisna za rješavanje sukoba
  • Na kraju izaberite najbolje rješenje
  • Isprobajte to rješenje
  • Nakon toga izvršite promjene ako je potrebno.

Kompromis

  • Najbolje da postignete dogovor u kojem ste oboje pobjednici, znači da svatko dobije ono što želi
  • Kad je to nemoguće, pokušajte postići dogovor u kojem svatko dobije barem nešto od onog što želi.

Potraži pomoć

Ako problem izgleda nerješiv, potraži pomoć

  • Suglasite se da tražite pomoć posrednika (medijatora). To može biti prijatelj, vršnjak ili odrasla osoba kojoj vjerujete
  • Posrednik treba omogućiti svima da iskažu svoje gledište i pomoći pronaći rješenje tako da svi budu pobjednici.

Kada sukob nije moguće odmah riješiti, neka svatko:

  • Kaže kako vidi problem
  • Koristite „ja govor“ umjesto da kritizirate drugu osobu
  • Razmislite o onome što je druga osoba rekla
  • Ako rješenje ipak nije nađeno, o tome se treba usuglasiti.

Pronađite uzor:

  • Sjetite se ljudi koji su riješili mnoge ozbiljne sukobe.

Pozitivan stav:

  • Budi optimist – očekuj pozitivno
  • Razmotri stavove drugih
  • Negativne izjave pretvori u pozitivne
  • Misli pozitivno
  • Razmisli što si iz toga naučio
  • Prisjeti se dobrih iskustava.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 [više]

POMOZITE DJETETU DA LAKŠE UČI

Autor: Danko Bertović, 7. 9. 2012. 09:34

10 načina kako roditelj može pomoći djetetu u učenju

 [više]

 







CMS za škole logo
Osnovna škola Ivane Brlić-Mažuranić Ogulin / Ulica Josipa bana Jelačića 1, HR-47300 Ogulin / os-ibmazuranic-ogulin.skole.hr / ured@os-ibmazuranic-ogulin.skole.hr
preskoči na navigaciju