PRODUŽENI BORAVAK (PB)

 Produženi boravak je neobavezni organizirani oblik odgojno-obrazovnog rada koji se provodi nakon nastave i ima svoje socijalne, odgojne, pedagoške i zdravstvene vrijednosti.

Svrha PB-a je organizirati brigu o učenicima od 1. do 4. razreda koji polaze redovne razredne odjele u predmetno-satnom sustavu.

Cilj je omogućiti djetetu ispunjen život u školi i otkriti njegove pune potencijale kao jedinstvene osobe.   Istraživati, proučavati, podučavati i pomagati su radnje koje će omogućiti razvoj djeteta kao socijalnog bića koje će na taj način pridonijeti društvu. Kroz izmjenu igre, učenja i dnevnih razrednih obaveza cilj je djecu pripremiti za cjeloživotno učenje (učiti kako učiti)

Zadaci PB-a su usvojiti sadržaje iz nastave hrvatskog jezika, prirode i društva i matematike te steći radne navike i usvojiti pravila ponašanja.

Organizacija rada produženog boravka

U našoj školi produženi boravak je organiziran u dvije homogene  i jednu heterogenu skupinu učenika.

Skupinu 1.-ih, razreda vodi učiteljica Ivana Kirasić Munjas (1.a i 1.b), a skupinu 2.-ih učiteljica Marija Gračanin Poljak (2.a i 2.b). Heterogenu skupinu učenika (3.a, 3.b i 4.a) razreda vodi učiteljica Marija Domitrović.

Vrijeme produženog boravka počinje nakon redovne nastave u trajanju od 11.35 sati do 16.30 sati. Tu se izmjenjuje vrijeme odmora, pisanje zadaće i slobodno organizirano vrijeme.

Raspored aktivnosti u produženom boravku

11:35 – 12:00/12:25 – 13:00 – Dolazak učenika u učionice PB-a, odmor, igre po vlastitom interesu i priprema za rad, ručak

13:00 – 14:00 – Pisanje domaće zadaće, ponavljanje i vježbanje nastavnih sadržaja

14:00 – 14:15 – Užina

14:15 – 16:30 – Organizirano slobodno vrijeme, izvannastavne aktivnosti, rekreacija, igre po slobodnom izboru, društveno koristan rad

Program organiziranog slobodnog  vremena se provodi u 7 područja rada:

  • Jezično-komunikacijsko područje
  • Matematičko područje
  • Prirodoslovno područje
  • Tehničko-informacijsko područje
  • Društveno-humanističko područje
  • Umjetničko područje
  • Tjelesno-zdravstveno područje

 

CILJEVI RADA U PRODUŽENOM BORAVKU

Omogućiti djetetu siguran i ugodan boravak u školi nakon redovne nastave.

  • sustavnim načinom poučavanja doprinositi socijalnom, tjelesnom, emocionalnom i intelektualnom razvoju djece
  • razvijati individualne sposobnosti i interese učenika
  • učiti kako učiti (redovito, odgovorno, samostalno i suradnički)
  • stvarati pozitivno radno ozračje
  • učiti planirati dnevne i tjedne aktivnosti
  • postavljati pitanja, tražiti odgovore, tragati za informacijama, služiti se udžbenikom i drugim izvorima znanja
  • osposobiti učenike za kreativno i poučno korištenje slobodnog vremena
  • učiti učenike vještinama komunikacije, suradnje i pomaganja
  • razvijati pozitivnu sliku o sebi i drugima, poticati prijateljstvo
  • pripremati učenike za daljnje obrazovanje i cjeloživotno učenje
  • razvijati temeljne kompetencije:
  • komunikacija na materinskom jeziku
  • učiti kako učiti
  • socijalna i građanska kompetencija
  • kulturna svijest i izražavanje
  • matematička kompetencija i osnove kompetencije u prirodoslovlju i tehnologiji
  • inicijativnost i poduzetnost
  • digitalna kompetencija

 

ORGANIZACIJA RADA

Nakon redovite prijepodnevne nastave organizira se produženi boravak u školi za učenike od prvog do četvrtog razreda nakon završetka redovne nastave do 16:30 sati u homogenim odnosno kombiniranim odgojno – obrazovnim skupinama učenika. Za učenike se organizira odgojno – obrazovni rad (učenje, ponavljanje i rad na zadaći), organizirano i slobodno vrijeme (odmor, vrijeme za obroke, boravak i kretanje na zraku, igra, pedagoške radionice i projekti).

CILJEVI  SV/OV – a   U  PRODUŽENOM  BORAVKU

  • stvaranjem veselog i poticajnog ozračja zadovoljiti specifične potrebe učenika produženih boravaka: igra, kretanje i druženje
  • razvijati međusobno povjerenje, osjećaj sigurnosti i podrške u grupi
  • poticati interese i potrebe svakog djeteta i grupe djece
  • primjenjivati osnovna pravila kućnog reda, pristojnog ponašanja i poštovanja prema članovima u skupini te prema odraslima, razvijati naviku dogovaranja i poštivanja dogovorenih pravila, shvatiti uzročno-posljedičnu vezu poštivanja ili nepoštivanja pravila i dogovora
  • utjecati na oblikovanje higijensko – zdravstvenih navika (promicanje pravilne prehrane i prehrambenih navika)
  • prilagodba na svakodnevne obveze, preuzimanje odgovornosti i održavanje urednosti učionice i školskog pribora
  • razvijati svijest o potrebi organizacije radnog dana izmjenom različitih aktivnosti (rad  i odmor) tijekom dana radi čuvanja i unapređivanja vlastitog zdravlja i zdravlja okoline
  • zadovoljiti potrebu djece za kretanjem na zraku (minimalno 30 minuta) što je uvjet za očuvanje zdravlja te uspješno učenje i rad na zadaći
  • poticati odmor, slobodnu igru, aktivnosti po izboru djeteta u svrhu jačanja socijalnih veza, emocionalnog sazrijevanja i razvoja intelektualnih vještina
  • promicati aktivnu uključenost učenika u proces odgojno – obrazovnog rada
  • razvijati komunikacijske, organizacijske i socijalne vještine
  • učiti kako oblikovati ideje samostalno i u skupini, izraziti osjećaje, doživljaje i iskustva te osjetiti zadovoljstvo stvaranja
  • poticati razumijevanje i uvažavanje različitih stavova i mišljenja
  • saslušati i razmjenjivati ideje i objašnjenja, izražavati ih u usmenom, pisanom i vizualnom obliku, suradnički rješavati zadatke
  • razvijati svijest o suradničkom ponašanju radi osposobljavanja za timski rad
  • usvajati međukulturne kompetencije koje omogućuju razumijevanje i prihvaćanje drugoga i drukčijeg, poštivanje ljudskih prava i prava djece
  • razvijati samopoštovanje, samopouzdanje, samokontrolu, svijest o vlastitim sposobnostima, kreativnost i inovativnost, odgovornost
  • učiti kako korisno i aktivno provoditi slobodno vrijeme kroz razne sportske, likovne, ekološke, radne, istraživačke, tehničke, informatičke i druge aktivnosti s ciljem što uspješnije organizacije slobodnog vremena u svakodnevnom životu
  • razvijati praktično – radne vještine koje će moći primijeniti u svakodnevnom životu
  • razvijati zanimanje i osjetljivost za vizualnu, glazbenu, filmsku, medijsku, govornu, dramsku i plesnu umjetnost i izražavanje
  • zadovoljiti osnovne zadaće nastavnog programa: svladavanje tehnike slušanja, govorenja, čitanja i pisanja, automatizacija brojevnog niza, zbrajanja i oduzimanja, tablice množenja i dijeljenja
  • podupirati razvoj materinjeg jezika, komunikacijskih vještina, pozitivan odnos prema govorenju i kulturi govorenja, ovladati pravogovornom normom i rječnikom, ovladati tehnikama različitih vrsta čitanja i poticati potrebu za čitanjem
  • usmjeravati učenike na uporabu različitih izvora znanja, odlazak u knjižnicu, druženje s knjigom, znanstvenom literaturom i internetom
  • osvještavanje pozitivnog stava prema tehnologiji i primjena tehnologije na siguran način
  • razvijanje svijesti i ljubavi prema vlastitom zavičaju i domovini, kulturi, običajima i tradiciji
  • upoznati djecu s konceptom osobne odgovornosti u brizi za okoliš i pružiti im mogućnost za njegovu praktičnu primjenu: usmjeravati učenike na lijepo i svrhovito uređenje radnog prostora i okoliša; praktični radovi u školskom dvorištu
  • poticati štedljivost i pružanje pomoći siromašnima, starijima, djeci bez odgovarajuće roditeljske skrbi sudjelovanjem u humanitarnim akcijama i volontiranju
  • poticati odlučnost, upornost, sportski i natjecateljski duh uz poštivanje pravila  igara i prihvaćanje poraza
  • obilježavanje važnijih datuma predviđenih u kalendaru škole (blagdani, praznici, eko – događanja), uključivanje u školske projekte

 

POSTUPCI RADA

  • Učenje kroz igru i praksu, kurikularni pristup, integrirano učenje i poučavanje, multidisciplinarni i kroz kurikularni pristup, primjena informacijsko – komunikacijske tehnologije, učenje za život.

Prednost se daje socijalnomu konstruktivizmu u kojemu učenik, uz podršku učitelja, sam istražuje i konstruira svoje znanje: istraživačka nastava, nastava temeljena na učenikovom iskustvu, projektna nastava, individualizirani pristup učeniku, problemsko učenje, učenje u parovima, učenje u skupinama.

Učenici će sudjelovati u 5 eTwinning projekata te će tijekom školske godine imati razne projektne aktivnosti vezane uz teme projekata (obilježavanje prigodnih datuma, radionice građanskog odgoja, čitanje priča i slikovnica – iz školske knjižnice i Gradske knjižnice prema dostupnosti potrebnih knjiga, odvijanje raznih igara, i sl.).

Projekti u kojima sudjeluju i koji su uvršteni u kurikulum škole, su:

  1. Pssst…priča!
  2. Dani jabuka, dani zdrave hrane 4
  3. Škola je škola, a boravak je baš fora 5
  4. dan škole 2025.
  5. Na putu dobrote 6
  6. BIG (Budi Internet genijalac)
  7. Naša mala knjižnica
  8. Sigurna djeca, sigurna škola – HCK

 

U odgojno – obrazovni rad produženog boravka integrirati timsko i suradničko učenje, didaktičke materijale i posebno uređenu poticajnu sredinu, edukativne igre i igračke kao didaktičko sredstvo u nastavi, kartica za ponavljanje, igre pažnje, pamćenja i koncentracije te tehnike i strategije učenja za pomoć djeci s teškoćama u učenju i poticanje darovitosti.

Izrada zbirke metodičkih rukotvorina: edukativne igre i igračke kao didaktičko sredstvo u nastavi.

Interdisciplinarni pristup, povezivanje programskih sadržaja prema načelima međupredmetne povezanosti:

  • Osobni i socijalni razvoj
  • Učiti kako učiti
  • Zdravlje
  • Održivi razvoj
  • Građanski odgoj i obrazovanje
  • Poduzetništvo
  • Uporaba informacijske i komunikacijske tehnologije

 

Skip to content